layout-wrota-lipiec2014-tlo-pustakostka

praca.

layout-wrota-lipiec2014-przestrzen

mowiaca przegladarka    slabowidzacy   epuap

Bulgarian Czech English French German Italian Polish Portuguese Russian Slovak Spanish Ukrainian

 

layout-wrota-lipiec2014-tlo-wrota-puste

grudzień 2017
P W Ś C Pt S N
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

wrotapodkarpackie.pl

 

layout-wrota-lipiec2014-tlo-wrota-glowna

layout-wrota-lipiec2014-tlo-wrota-puste

O telepracy

Dzięki szybkiemu rozwojowi Internetu a co za tym idzie szybkiemu wzrostowi społeczeństwa informacyjnego pojawiły się nowe możliwości organizowania pracy. Do takich metod niewątpliwie zaliczyć należy telepracę jako rewolucję związaną z dwoma zasadniczymi elementami pracy a mianowicie jej czasem i miejscem. Telepraca jest formą zatrudnienia charakteryzującą się stałym, systematycznym i regularnym wykonywaniem przez pracownika pracy poza zakładem pracy, z wykorzystaniem technologii informatycznej. Telepraca staje się obecnie bardzo popularna i coraz częściej wykorzystywana przez pracodawców. Aby ta specyficzna forma pracy mogła poprawnie funkcjonować, celowym było dokonanie odpowiednich regulacji prawnych . Po dokonaniu nowelizacji kodeksu pracy, w dziale drugim, rozdziale II b „Zatrudnienie pracowników w formie telepracy” znaleźć możemy uregulowania dotyczące sposobu zatrudniania telepracowników ich prawa oraz obowiązki pracodawcy.

Zalety telepracy:
  1. Jak wskazują badania telepraca to wzrost wydajności pracy nawet o 50 procent ( pracownicy oszczędzają czas związany z dojazdem, mogą optymalnie dostosować czas przeznaczony na pracę jak i na odpoczynek)
  2. Możliwość zatrudnienia wysokiej klasy specjalistów (przy klasycznej formie pracy często nie mam możliwości zatrudnienia fachowców z odległych zakątków kraju czy świata)
  3. Znaczna redukcja kosztów po stronie pracodawcy (głównie koszty związane z przygotowaniem i utrzymaniem stanowiska pracy)
  4. Znaczna redukcja kosztów po stronie pracownika (koszty związane z dojazdem do miejsca pracy, zakupem odpowiedniego stroju itd..)
  5. Ochrona środowiska (oszczędności energii oraz zmniejszenie zanieczyszczeń wynikające z ograniczenia liczby osób dojeżdżających do zakładu pracy)
  6. Redukcja liczby pojazdów (ograniczenie liczby osób dojeżdżających do pracy wiąże się ze zmniejszeniem zatłoczenia na ulicach oraz na parkingach)
  7. Zwiększenie satysfakcji zawodowej ( telepraca to przede wszystkim ograniczenie stresu wynikającego z pracy, brak bezpośredniego kontaktu pracowników ogranicza konflikty w pracy)
  8. Wyrównanie szans ( zwiększenie szans na pracę dla osób niepełnosprawnym, oraz szanse na dobrą pracę dla osób z mniejszych miast czy wsi)
  9. Znaczne zmniejszenie liczby zwolnień chorobowych
  10. Dodatkowe możliwości w kwestii opieki nad dziećmi
Rodzaje telepracy:

 

  • Telepraca domowa - praca we własnym mieszkaniu, bez konieczności dojazdu do zakładu pracy.
  • Telepraca zamienna - pracownik wykonuje pracę zarówno w mieszkaniu jak i w zakładzie pracy.
  • Telepraca mobilna – pracownik wykonuje pracę w różnych miejscach np. u klienta czy podwykonawcy, a kontaktuje się z zakładem pracy poprzez telefon lub Internet.
  • Centra telepracy – to obiekty dla pracowników, które znajdują się niedaleko ich miejsca zamieszkania. Obiekty takie tworzone są dla pracowników, którzy mieszkają daleko od głównej siedziby firmy a nie mogą lub nie chcą pracować w domu.
  • Telepraca „zamorska” – telepraca wykonywana w różnych krajach i na różnych kontynentach.

 

 


Zapraszamy do odwiedzenia serwisu . Serwis poświęcony jest usłudze "Telepraca - nowa forma organizacji pracy w przedsiębiorstwach" realizownej  na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, na podstawie wniosku o dofinansowanie projektu „Ogólnopolski program promocji i szkoleń dla przedsiębiorców Telepraca II”. Szkolenia są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 

teleptaca logo